postnord pakke etikett

Hvis du noen gang har kjøpt noe over nettet, vet du sikkert hvordan leveransen av pakken fundamentalt kan endre opplevelsen du har av nettbutikken du kjøpte fra produktet.

Faktisk er det ganske ulogisk fordi det ikke er nettbutikkens feil hvis noe har gått galt under leveransen – og det er heller ikke butikkens fortjeneste hvis fraktselskapet har levert en ekstra god service. Men begge tilfeller kommer vanligvis til avsenderen. Og derfor er det viktig at du som avsender er oppmerksom på disse tingene. En dårlig erfaring med et fraktselskap kan blant annet føre til:

• Kundeirritasjon – Kunden kobler nettbutikken din med dårlig kvalitet

• Frustrasjon over forsinkelser – Hvis kunden opplever forsinkede leveranser fra butikken din, vil de sannsynligvis ikke bruke deg til “viktige” kjøp som bursdagsgaver og lignende.

• Dårlige anmeldelser – Alle vet at dårlige anmeldelser på ulike nettsteder kan være dødsårsak for en nettbutikk. Unngå dem for enhver pris!

• Mindre andel av gjenta kunder – Det er dyrt å tilby kunder. Pass på de du allerede har – og sørg for at de alltid får en god behandling fra kjøp til levering

Ordtaket sier at 10 gode henvendelser må kompensere for en dårlig en. Og dette er noe du bør huske på når du velger hvilket fraktselskap som skal være din fysiske representant hos kunden.

Trenger du å bruke pakken din fra Postnord? Trenger du å bruke Bring? Eller kanskje en hel tredjedel?
Uansett hvilket firma du velger å levere pakkene til kundene dine, er det viktig at noen er sikre på at god service blir levert hver gang. Fordi, som de dårlige vurderingene, spredte de seg raskt, de gjør det også bra. Så hvis du sørger for alltid å skape gode erfaringer for kundene dine, kan dette føre til:

• Anbefalinger fra kundene dine – Hvis kunden anbefaler deg til sine venner og bekjente, kan du være helt sikker på at det vil resultere i nye ordrer. Tenk deg om kundene dine sier ting som “Det var veldig bra service – min pakke kom dagen etter!”. Det er den beste annonsen du som butikk kan få.

• Videresalg – Glade kunder kjøper alltid mer. Dette betyr at jo lykkeligere kundene dine skal handle med deg og jo mindre vanskelig det er for dem – jo mer kommer de tilbake til å kjøpe mer. Pass på at du oppretter den gode erfaringen – gang på gang!

• Gode anmeldelser – Folk er ofte skeptiske til nettbutikker, og med god grunn. Det er mange der ute som ikke gir den forventede tjenesten. Derfor er det viktig at du alltid sørger for å høste så mange gode vurderinger som mulig – fra for eksempel stole på pilot og sosiale medier – og vær ikke redd for å vise dem i butikken din!

Husk alltid at god service er i detalj. Og dette gjelder spesielt når det gjelder frakt, som de fleste kunder hater å vente på de tingene de har kjøpt. Sørg for at kundenes kjøp nås raskt.

Ønsker du å høre mer om de forskjellige fraktselskapene som er tilgjengelige på det danske markedet, og hvis du vil høre om hvilke pakkeetiketter fra postnord kan gjøre for din bedrift – eller kanskje du vil høre om et annet fraktselskap? Uansett hva du vil, er vi her på Billigpakke.no, alltid klar til å hjelpe deg.