FAQ - Ofte stilte spørsmål

FAQ - Ofte stilte spørsmål


Hvorfor sende med Billigpakke.no?


Billigpakke.no sender hver dag flere hundrede forsendelser i Norge og til hele verden. Vi samarbeider med de Top3 største globale fraktfirmaene og har en leveringssikkerhet på 99,3%. Vi leverer fra dag til dag i Norge, og til resten av verden har vi typisk en leveringstid på 1-5 arbeidsdager. Våre priser er meget konkurransedyktige og du kan alltid sjekke den aktuelle dagsprisen, på mindre enn 1 minutt, via vår prisberegner (på forsiden). Ønsker du å bestille en forsendelse tar det mindre enn 5 minutter.


Uansett om du er en privatperson eller en virksomhet, så kan Billigpakke.no hjelpe deg med å få sendt pakker over hele verden billig og enkelt.


Du kan alltid finne oss på Trustpilot og Facebook (https://www.facebook.com/Billigpakke.no/) og lese, hva våre kunder sier om vår service. Vi ligger i Top 3 innenfor frakt på Trustpilot. https://dk.trustpilot.com/review/pakke.dk

 

Hvordan virker det?


På Billigpakke.no finner du vår prisberegner som alltid gir den aktuelle prisen. Alt du behøver er å taste inn til- og fra-destinasjon, samt pakkens størrelse og vekt; så får du 3 priser (økonomi, standard, Ekspress). Prisene avspeiler forskjellige leveringstider.
 

Når du har bestilt en avhentning, mottar du en faktura på email, samt en eller flere etiketter (adresseetikett) som skal settes på pakken(e). Vår sjåfør henter deretter forsendelsen på det bestilte tidspunktet.
 

Min konto – Bli kunde?
 

På Billigpakke.no mottar vi to slags kunder - bedrift og private. Den enkleste metoden til å opprette en konto, er å lage din første bestilling. Derved opprettes du automatisk på Billigpakke.no. Ellers å oprette en konto direkte her:

https://billigpakke.no/create_account.php

 

Din konto gir adgang til dine seneste fakturaer, din adressebok (dem du har sendt til), samt mulighet for å utfylle tolldokumenter til forsendelser utenfor EU.
 

Det er mulig at få tilknyttet flere emails til kontoen. Det gjør det enklere for virksomheter, hvis der er flere forskjellige medarbeidere som bestiller forsendelser.
 

Er du en virksomhet er det mulighet for at få en faktura-ordning, slik at det ikke betales med kredittkort, men isteden sendes månedlig samlefaktura. Denne faktura-ordningen krever CVR-nummer og kredittgodkjennelse - kontakt oss hvis du ønsker bedrift-opprettelse eller har spørsmål her: https://billigpakke.no/Kontakt_oss

 

Faktura – ordrebekreftelse?


Når du har foretatt en bestilling, mottar du på email en ordrebekreftelse med ordrenummer samt en vedheftet faktura og etikett (som skal settes på pakken)
 

I denne mailen er det også instrukser til at klargjøre og sende pakker med Billigpakke.no


Virksomheter med fakturaordning mottar kun ordrebekreftelse og etikett. Faktura blir sendt på senere tidspunkt.

 

Pris – hva inneholder prisen?


Når du bruker prisberegneren får du typisk 3 priser (økonomi, standard, ekspress). Prisen avspeiler leveringstiden.


Prisen på forsendelser beregnes ut fra de inntastede informasjoner (mål, størrelse, antall, fra- og til-destinasjon) i prisberegneren.


De opplyste prisene er inklusiv drivstoffstillegg og prisen vises både med og uten moms.


Priser på forsendelser utenfor EU er momsfri.


Prisen er uten toll og avgifter, jf. avsnittet om Toll og Tolldokumenter (billigpakke.no/faq.php?faq_id=21)


Prisen beregnes ut fra en volumetrisk vekt, jf. avsnittet om Vekt og størrelse. (billigpakke.no/faq.php?faq_id=44)


Alle forsendelser måles og veies elektronisk underveis til mottaker, og såfremt det er en avvikelse fra kundens angitte informasjoner, forbeholder Billigpakke.no seg retten til at etterfakturere for avvikelsen.


Prisen er dagspris og kan derfor variere dag til dag. Prisberegneren på www.billigpakke.no er alltid grunnlaget for kundens pris, med mindre et annet skriftlig tilbud er mottatt fra Billigpakke.no, og anses for akseptert når det foretas en bestilling.


Prisen er inklusiv forsikring av hele forsendelsen med en verdi opp til kr. 500. Ønskes tilleggsforsikring kan dette velges. Ytterligere informasjon finnes i avsnittet Forsikring (billigpakke.no/faq.php?faq_id=20)


Når du får prisen via prisberegneren, vises det også leveringstid.
 

   -  Norge: 1 arbeidsdag

   -  Europa: 1-4 arbeidsdager

   -  Resten av verden: 2-5 arbeidsdager
 

Enkelte lande har lengere leveringstid.


En forsendelse kan til tider bli forsinket. De hyppigste årsaken til forsinkelser er: Ugyldig adresse, postnr, husnr, postboks, samt manglende tolldokumenter (utenfor EU).


Tollmyndighetene kan også forsinke forsendelsen. Selv om Billigpakke.no’s samarbeidspartnere har egne fortollingsentre, kan tollmyndighetene ta stikkprøver og derved undersøke forsendelsen. Hvis det er behov for ytterligere dokumentasjon får mottaker beskjed om dette. Men det vil forekomme forsinkelse på min. 1 dag, hvis tollmyndighetene tar stikkprøvekontroll.
 

 

Innhold og verdi – hva kan du sende?


Du har alltid ansvaret for å undersøke, om innholdet av forsendelsen er toll- eller avgiftspliktig, samt om det efter reglene i mottakerlandet er tillat å innføre innholdet av forsendelsen og etter hvilke vilkår dette i gitt fall kan skje. Billigpakke.no kontrollerer som utgangspunkt ikke disse forholdene og er ikke i stand til å gi råd om dette, men henviser i stedet avsenderen til Eksportrådet eller det pågjeldende lands myndigheter, eksempelvis ambassader, konsulater, tollmyndigheter. Dessuten må verdien av en forsendelse ikke overstige nkr. 300.000.

Ytterligere informasjon om hva du kan sende kan finnes her: billigpakke.no/faq.php?faq_id=17

 

 

Hvordan gjør jeg pakken klar?


For informasjon omkring klargjøring av forsendelsen, så flg. avsnitt om dette:

Emballering: billigpakke.no/faq.php?faq_id=18

Adresseetikett: billigpakke.no/faq.php?faq_id=19

Eksport-papirer: billigpakke.no/faq.php?faq_id=21

 

 

Sende flere enn 10 pakker?

 

 
Har du behov for å sende 10 eller flere pakker er det mulighet for at lage en import av en CSV fil. Kontakt oss for nærmere info.
 

 

Vekt og størrelse. – Hva kan pakken veie?

Se informasjon omkring størrelser og vekt her: billigpakke.no/faq.php?faq_id=44

 

 

 

Emballasje – Hvordan emballerer jeg pakken korrekt?


Det er avsenders ansvar at innholdet i forsendelsen emballeres korrekt. Forsendelsen skal være korrekt emballert for å få erstatning ved eventuell skade. Se mer her: billigpakke.no/faq.php?faq_id=18

 

Forsikring?
 

 

Der er alltid inkludert i din pris en standard forsikring på kr. 500. Dvs. at din forsendelse er dekket mot transportskade og tap for en verdi på maksimalt kr. 500. Standardforsikringen dekker ikke ved de nedenfor stående betingelsene som også er gjeldende for Tilleggsforsikring.
Læs mere om standard og tilleggsforsikring:  billigpakke.no/faq.php?faq_id=20

 

 

Toll og Tolldokumenter?

 

 

 

Ved forsendelser utenfor EU skal det utfylles et tolldokument/proforma faktura. Dette gjøres online via Pakke.dk. Alternativt kan det lastes ned.
Les mer om tolldokumenter og eksportpapirer her: billigpakke.no/faq.php?faq_id=21

 

 

Kan jeg endre tidspunkt eller adresse for avhentningen?

 

 


Våre sjåfører kommer alltid innenfor det avtalte tidspunktet, som du har valgt under bestillingen. Hvis du ønsker å endre avhentingstidspunktet eller adresse, så kan det la seg gjøre ved å rette en henvendelse til oss. Du vil bli bedt om å opplyse om ditt ordrenummer.

Hver oppmerksom på at det kun kan endres inntil 2 timer før avhentningstidspunktet.
 

Annullering av bestilling?
 

Har du behov for at annullere din bestilling, så kontakt oss, og opplys dit ordrenummer.

Hver oppmerksom på at kjøpet kun kan annulleres inntil 4 timer før det avtalte avhentningstidspunktet.
 

Spor din pakke?
 

Alle pakker i din forsendelse får et individuelt tracking nr., som vil fremgå av din ordrebekreftelse.
Ønsker at du at se status på din forsendelse, kan du til enhver tid spore den her: billigpakke.no/spor_din_pakke

Du kan også spore dine forsendelser via din konto under bestillingshistorikken (under Mine Sider)

 

 

Reklamasjon – hva gjør jeg?


Enhver form for reklamasjon skal skje med skriftlig henvendelse til Billigpakke.no via info@billigpakke.no.  Ved reklamasjon opplyses det om ordrenummer eller annen identifikasjon av kjøpsavtalen.

Ytterligere opplysninger om reklamasjon og tidsfrister finnes her: billigpakke.no/faq.php?faq_id=22

 

Import?

Både private og virksomheter kan foreta bestillinger med avhenting i utlandet. Det kaller vi også import. For private gjelder det at import kun kan foretas innenfor EU grundet toll og importmoms.

Hvis virksomheter ønsker å utvide importen til at gjelde resten av verden er det mulig, ved at kontakte oss. Det krever bare at virksomheten er importørregistret. Kontakt oss: billigpakke.no/Kontakt_oss
 

Bestilling av emballasje hos Pakke.dk?


Det er mulig for virksomheter å bestille emballasje til forsendelser. Kontakt oss for nærmere info.
http://billigpakke.no/Kontakt_os
 

Forretningsbetingelser – det med smått?


FAQ – Ofte stilte spørsmål tar utgangspunkt i våre forretningsbetingelser, men er ikke utdypende. Derfor anbefaler vi deg om å lese alle våre forretningsbetingelser nærmere. Du finner dem under "Om oss" på toppen av hovedmenyen. Du kan også trykke på linken her. billigpakke.no/faq.php?faq_id=45
 

Support- ytterligere spørsmål?


Du er alltid velkommen til å henvende deg til oss på telefonen eller via email og Chat, hvis du har spørsmål, som ikke besvares av vår FAQ.
 

Ring til os: +47 94 05 79 97

Email os: support@billigpakke.no

 

 

Pakke Tyskland

 

Feil i inntastning

Korriger feltene markert med rødt for å fortsette

×
Logg på

Inntast din email og ditt passord for å logge inn på siden.

Glemt ditt passord ? klikk her

×
Logg av

Du er nå logget av fra din konto
Det er sikkert at forlate din data

×
Glemt passord

Glemt ditt passord ? klikk her

×
Ny Kunde

 
×
Feil i inntastning
Du har dessverre inntastet symboler eller tegn vi ikke aksepterer. Du må rette eller slette følgende.

×