Hvordan fakturaavtale fungerer hos Billigpakke.no
Formålet ved å opprette deg som fakturakunde er selvfølgelig å gjøre det enklere å handle. Du trenger ikke å tenke på betaling i kjøpssituasjonen og men heller mota en faktura senere.
Ditt firma/ institusjon er satt opp med egen profil, som sikrer at de samme handelsbetingelsene gjelder uansett hvem som handler for selskapet.
Søknad og godkjenning
• Du oppretter en firmakonto hos Billigpakke.no her. Deretter kontakter du Billigpakke.no og vi endrer kontoen din fra kredittkortbetaling til fakturabetaling, hvis du får en godkjennelse fra en av våre kundeservice medarbeidere.
Hvem kan handle:
Alle selskapets ansatte som er opprettet som brukere, kan handle på selskapets faktureringssystem. Alle brukere må være connectet til samme organisasjonsnummer. Alternativt kan du kontakte Billigpakke.no og be oss om å legge til flere brukere.
Din profil:
Når du logger på, kan du se brukerdataene dine og korrigere f.eks. Adresser etc. Du kan se handelsbetingelser, ordrehistorie etc. Du kan også finne kopier av fakturaer, skrive de ut selv og se en liste over bevegelser på kontoen din.
Hvor mye kan du handle for:
Hvis vi godkjenner forespørselen din, legger vi også til et kredittloft som definerer hvor mye det totalt du kan ha utestående.
Større selskaper kan få et høyere tak avhengig av vurdering og behov. Offentlige selskaper / institusjoner har generelt et standardloft på NOK 2.500. Skulle du måtte handle for mer enn maks kreditt, kan vi endre dette permanent eller fra tid til annen.
Merk: Du kan enkelt kjøpe for eksempel NOK 100 000 per år, selv om kredittgrensen er NOK 2.500. Sender du heller større forsendelser enn flere små, kan du kontakte kundeserivcen og vi finner en løsning sammen med deg.
Fakturering:
Alle fakturaer sendes elektronisk til e-postadressen du har oppgitt. Du kan alltid finne tidligere innsendte fakturaer under profilen din og du har mulighet for å skrive ut fakturaen.
Betaling:
Betaling skjer på grunnlag av betalingsinformasjonene som er oppgitt nederst på fakturaen(som brukes til betaling per nettbank etc.). Vi vil veldig gjerne at dere bruker disse betalingsinformasjonene istedenfor at dere bruker andre betalingsmetoder for eksempel via girokonto, med sjekk eller lignende. Betalingsinformajonen nederst på fakturaen inneholder informasjon som gjør at betalingen din enkelt og raskt samsvarer din kontoen, og vi kan unngå tvil om fakturaen er betalt.
Rykker:
5 dager etter at betalingen forfaller, vil du motta en rykker. Denne påminnelsen sendes via e-post. I denne rykker kan det være et gebyr på kr 150,00. Etter ytterligere 7 dager, blir den andre rykkeren sendt. Hvis betalingen ikke er foretatt etter 7 dager, sendes ubetalt faktura til inkasso.
Andre spørsmål: Hvis du har andre spørsmål, er du velkommen til å kontakte oss her eller ring oss på +47 815 03 871