Tast inn ditt forsendelsesnummer
Vil du gjerne vite hvor din pakke er, når du sender pakkepost?
Få et overblik her:
Pakkesporing eller Track and trace som det også kalles, er en funksjon som gjør at du til enhver tid kan følge med hvor langt din pakke har kommet. Det vil si at du alltid kan se hvor din pakke sist er blitt scannet. Uansett, om det er «track and trace» med UPS, DHL, FedEx eller TNT, så er det samme prinsipp som gjelder. Når du vil sende en pakke skal den alltid være utstyrt med en pakkelabel, som du selv printer. På labelen er det en strekkode. Denne strekkoden er også pakkens ID, eller pakkens fingeravtrykk hvis man vil si det.
Denne identifikasjonen sikrer at du kan spore forsendelse A til destination X og tilsvarende spore forsendelse B til destination Y. Uansett hvor mange pakker du sender, og uansett hvor mange steder de sendes til så kan du alltid kunne se siste sted de er scannet.
Spor pakke uansett leverandør
I dag bruker alle fraktvirksomheter track and trace, ikke kun for kundenes skyld, men også for at de selv har styr på pakkene. Når en medarbeider ved UPS scanner et UPS pakkelabel, så vil han med det samme kunne se alle de opplysninger UPS har om din pakke – hvor den skal , hvor den kommer fra, hvor mye den veier, hvor stor den er, samt hvem avsender og mottaker er, og hvilken prioritet forsendelsen har. Det samme gjelder for Bring, FedEx og TNT, når deres medarbeidere scanner deres strekkoder. Det kan da ikke kobles tvers av firmaene. Hver strekkodesystem hører til den enkelte virksomhet.
Det kan kalles mange ting, men track and trace er den faglige betegnelsen for det å kunne spore og følge en pakke fra avsender til mottaker. Posten - tracking eller ”pakkesporing” som de kaller det på dansk, er det samme prinsipp. Navnene kan variere, men teknikken er identisk. PostNord er blant få virksomheter som har forsendelser uten track and trace, men hos billigpakke.no kan du alltid spore dine forsendelser, også hvis det er PostNord som er leverandør.
Vi prioriterer kvalitet av forsendelsen og kundeservice veldig høyt, og vil derfor kun tilby forsendelser med track and trace som sikkerhet. Det betyr at hos oss er det ditt eget valg om du vil bruke UPS Norge, DHL, PostNord eller andre, vi hjelper deg bare med å håndtere det. Du kan spore pakken selv direkte på våres hjemmeside, du kan bruke online chatten, sende oss mail eller ringe. Uansett, så hjelper vi deg gjerne med å spore din pakke.